maanantai 25. heinäkuuta 2016

Kaikenmaailman kesäheiniä!


Jokaisen puutarhurin murhe lienee rikkakasvit. Ainakin luulisin  niin.

Omassa pihassa kasvaa ihan hulluna vesiheinä eli kauniimmin pihatähtimö, Stellaria media. Olen menettänyt hermoni niihin! Onneksi niitä on kohtuullisen helppo nyppiä, mutta nepä kasvaa vauhdilla takaisin.

Myrkkyjen käyttöä, toisin sanoen glyfosaattien, pyrin välttämään lähinnä ruohoa mutustavien koirien takia. Neudorffin torjunta-ainetta olen kokeillut, mutta kokenut sen aika tehottomaksi.

Olen kyllä tietoinen, että vesiheinä sopii salaatteihin, mutta jotenkin vihasuhde siihen on niin voimakas, että kompostiin joutaa!

Onnekseni olen välttynyt voikukkaharmilta. mutta kaikenmaailman kellokukkia tuppaa kasvamaan vähän joka nurkalla. Vuosien myotä olen jopa oppinut pitämään niistä. Värihän sopii pihaani mitä parhaiten.                                                                                        


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit! Palaathan uudelleen.